Universum Gaeth: Różnice pomiędzy wersjami
mNie podano opisu zmian |
Rozszerzenie part 3/3 |
||
| (Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
| Linia 16: | Linia 16: | ||
== Rozdział I - Sala Bram == | == Rozdział I - Sala Bram == | ||
Właściwa część rozprawy filozoficznej Universum Gaeth rozpoczyna się przedstawieniem idei i wprowadzeniem pojęcia Bramy w kontekście subiektywizmu i obiektywizmu. Bramę rozumiemy tutaj jako łącznik między kontekstami, zarówno jednej jednostki, jak i ogólniejszymi. Pierwszy rozdział znajduje się w Sali Bram, składającej się z licznych portali zbudowanych z bloku end gateway<ref>[[Federacja Maćka]] często stosuje ten typ portalu</ref>, stanowiącego również portale między poszczególnymi rozdziałami. Sala ta ma kształt wrzeciona ustawionego w pozycji pionowej. | Właściwa część rozprawy filozoficznej Universum Gaeth rozpoczyna się przedstawieniem idei i wprowadzeniem pojęcia Bramy w kontekście subiektywizmu i obiektywizmu. Bramę rozumiemy tutaj jako łącznik między kontekstami, zarówno jednej jednostki, jak i ogólniejszymi. Pierwszy rozdział znajduje się w Sali Bram, składającej się z licznych portali zbudowanych z bloku end gateway<ref>[[Federacja Maćka]] często stosuje ten typ portalu</ref>, stanowiącego również portale między poszczególnymi rozdziałami. Sala ta ma kształt wrzeciona ustawionego w pozycji pionowej. | ||
[[Plik:Sala Bram.png|center|350px|Sala Bram]] | |||
== Rozdział II - Sala Światów == | == Rozdział II - Sala Światów == | ||
Drugi rozdział UG wprowadza pojęcie Świata - obiektu będącego pojedynczym kontekstem, wchodzącym w przenikające się i hierarchiczne relacje z innymi. Opisuje także proces twórczy i degenerację Światów. Ta część znajduje się w Sali Światów, przedstawionej jako zbiór odmiennych biomów. | Drugi rozdział UG wprowadza pojęcie Świata - obiektu będącego pojedynczym kontekstem, wchodzącym w przenikające się i hierarchiczne relacje z innymi. Opisuje także proces twórczy i degenerację Światów. Ta część znajduje się w Sali Światów, przedstawionej jako zbiór odmiennych biomów. | ||
[[Plik:Sala Światów.png|center|350px|Sala Światów]] | |||
== Rozdział III - Sala Kluczy == | == Rozdział III - Sala Kluczy == | ||
Rozdział Trzeci opisuje Klucze i ich funkcję jako dopełnienie Bramy na drodze do danego Świata. Omawia również istotność doboru właściwego Klucza. Sala ta jest niewielka i zawiera liczne, zróżnicowane miedziane Klucze, a także pękniętą Bramę. | Rozdział Trzeci opisuje Klucze i ich funkcję jako dopełnienie Bramy na drodze do danego Świata. Omawia również istotność doboru właściwego Klucza. Sala ta jest niewielka i zawiera liczne, zróżnicowane miedziane Klucze, a także pękniętą Bramę. | ||
[[Plik:Sala Kluczy.png|center|350px|Sala Kluczy]] | |||
== Rozdział IV - Sala Mcserio2 == | == Rozdział IV - Sala Mcserio2 == | ||
Ten rozdział jest nawiązaniem do rozdziału II, podając konkretny przykład pewnego kontekstu - Świat Mcserio2, wraz z Bramami i Kluczami umożliwiającymi do niego dostęp. Znajduje się tu portal do niewielkiego pomieszczenia przy makiecie [[MCSER.IO|Mcserio2]] w [[Archiwum]], gdzie znajduje się tekst rozdziału. | Ten rozdział jest nawiązaniem do rozdziału II, podając konkretny przykład pewnego kontekstu - Świat Mcserio2, wraz z Bramami i Kluczami umożliwiającymi do niego dostęp. Znajduje się tu portal do niewielkiego pomieszczenia przy makiecie [[MCSER.IO|Mcserio2]] w [[Archiwum]], gdzie znajduje się tekst rozdziału. | ||
[[Plik:Sala Mcserio2.png|center|350px|Sala Mcserio2]] | |||
== Rozdział V - Sala Jednej Bramy == | == Rozdział V - Sala Jednej Bramy == | ||
Ta część jest kontynuacją rozdziału I, podając jako przykład kilka Bram, w tym tę zawartą wewnątrz umysłu istoty świadomej. Środkowy punkt sali stanowi ogromna obsydianowa brama zwieńczona gwiazdą. | Ta część jest kontynuacją rozdziału I, podając jako przykład kilka Bram, w tym tę zawartą wewnątrz umysłu istoty świadomej. Środkowy punkt sali stanowi ogromna obsydianowa brama zwieńczona gwiazdą. | ||
[[Plik:Sala Jednej Bramy.png|center|350px|Sala Jednej Bramy]] | |||
== Rozdział VI - Sala Przykładów == | == Rozdział VI - Sala Przykładów == | ||
Ostatni z rozdziałów nawiązuje do III, podając przykłady licznych Kluczy, pozwalających otwierać Bramy, a także rozważających ich cechy, jak formę, liczbę użyć czy uniwersalność. Sala zawiera drobne makiety Kluczy ze świata Minecrafta oraz świata rzeczywistego - zasoby, mapę, czas, pieniądze czy transport. Zakończenie stanowi podsumowanie całego tekstu oraz krótki tekst liryczny [[Święte Miasto]]. | Ostatni z rozdziałów nawiązuje do III, podając przykłady licznych Kluczy, pozwalających otwierać Bramy, a także rozważających ich cechy, jak formę, liczbę użyć czy uniwersalność. Sala zawiera drobne makiety Kluczy ze świata Minecrafta oraz świata rzeczywistego - zasoby, mapę, czas, pieniądze czy transport. Zakończenie stanowi podsumowanie całego tekstu oraz krótki tekst liryczny [[Święte Miasto]]. | ||
[[Plik:Sala Przykładów.png|center|350px|Sala Przykładów]] | |||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
Aktualna wersja na dzień 16:25, 5 kwi 2025
| Właściciel | Maciek | |
| Data powstania | 31 stycznia 2022 | |
Universum Gaeth (w skrócie UG) - kreatywny projekt filozoficzno-budowlany zaaranżowany przez Maćka w 2022 r.
Universum Gaeth zakłada, że Wszechświat i ludzka głupota są nieskończone[1] można podzielić na pomniejsze konteksty, zwane Światami, mogące wchodzić w interakcje, przenikać się bądź zawierać się w sobie nawzajem. Mogą to być zestawy wspomnień, pewne czasy, historie, opowieści, miejsca czy pojedyncze obiekty - fikcyjne i nie. Teoria wyróżnia również Bramy - obiekty pozwalające przekraczać granice między Światami oraz Klucze, narzędzia konieczne do otwierania Bram. Nazewnictwo to jest względne dla każdego przypadku, gdyż chociażby to, co w jednym przypadku stanowi Bramę, w innym kontekście może być Bramą bądź Kluczem[2].
Instalacja Universum Gaeth na MCSER.IO2, ukończona 31 stycznia 2022 r., stoi sobie w Netherze. Można się do niej dostać poprzez portal w Piwnicy Rusi. Podzielona jest na wstęp oraz sześć rozdziałów z własnymi salami.
Wstęp[edytuj | edytuj kod]
Wstęp do Universum Gaeth stanowi portal oraz ścieżka prowadząca przez następne rozdziały. Znajduje się tu krótki Poemat Światów.

Rozdział I - Sala Bram[edytuj | edytuj kod]
Właściwa część rozprawy filozoficznej Universum Gaeth rozpoczyna się przedstawieniem idei i wprowadzeniem pojęcia Bramy w kontekście subiektywizmu i obiektywizmu. Bramę rozumiemy tutaj jako łącznik między kontekstami, zarówno jednej jednostki, jak i ogólniejszymi. Pierwszy rozdział znajduje się w Sali Bram, składającej się z licznych portali zbudowanych z bloku end gateway[3], stanowiącego również portale między poszczególnymi rozdziałami. Sala ta ma kształt wrzeciona ustawionego w pozycji pionowej.

Rozdział II - Sala Światów[edytuj | edytuj kod]
Drugi rozdział UG wprowadza pojęcie Świata - obiektu będącego pojedynczym kontekstem, wchodzącym w przenikające się i hierarchiczne relacje z innymi. Opisuje także proces twórczy i degenerację Światów. Ta część znajduje się w Sali Światów, przedstawionej jako zbiór odmiennych biomów.

Rozdział III - Sala Kluczy[edytuj | edytuj kod]
Rozdział Trzeci opisuje Klucze i ich funkcję jako dopełnienie Bramy na drodze do danego Świata. Omawia również istotność doboru właściwego Klucza. Sala ta jest niewielka i zawiera liczne, zróżnicowane miedziane Klucze, a także pękniętą Bramę.

Rozdział IV - Sala Mcserio2[edytuj | edytuj kod]
Ten rozdział jest nawiązaniem do rozdziału II, podając konkretny przykład pewnego kontekstu - Świat Mcserio2, wraz z Bramami i Kluczami umożliwiającymi do niego dostęp. Znajduje się tu portal do niewielkiego pomieszczenia przy makiecie Mcserio2 w Archiwum, gdzie znajduje się tekst rozdziału.

Rozdział V - Sala Jednej Bramy[edytuj | edytuj kod]
Ta część jest kontynuacją rozdziału I, podając jako przykład kilka Bram, w tym tę zawartą wewnątrz umysłu istoty świadomej. Środkowy punkt sali stanowi ogromna obsydianowa brama zwieńczona gwiazdą.

Rozdział VI - Sala Przykładów[edytuj | edytuj kod]
Ostatni z rozdziałów nawiązuje do III, podając przykłady licznych Kluczy, pozwalających otwierać Bramy, a także rozważających ich cechy, jak formę, liczbę użyć czy uniwersalność. Sala zawiera drobne makiety Kluczy ze świata Minecrafta oraz świata rzeczywistego - zasoby, mapę, czas, pieniądze czy transport. Zakończenie stanowi podsumowanie całego tekstu oraz krótki tekst liryczny Święte Miasto.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]
- Universum Gaeth na MCSER.IO2 powstała dzięki grantowi z Uniwersytetu Gdańskiego.
- Honorowy patronat nad projektem objęło Wrocławskie Towarzystwo Przyjaciół Titanica.
- Sala Bram jest połączona z Instytutem Universum Gaeth MCCE.
Przypisy[edytuj | edytuj kod]
- ↑ tak jak imprezy w piekle 2.0
- ↑ Podział Wszechświata na Światy czyni każdy obiekt Światem, pozostałe role są podrzędne
- ↑ Federacja Maćka często stosuje ten typ portalu