Universum Gaeth

Z Mcseriopedia
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Universum Gaeth
Właściciel Maciek
Data powstania 31 stycznia 2022

Universum Gaeth (w skrócie UG) - kreatywny projekt filozoficzno-budowlany zaaranżowany przez Maćka w 2022 r.

Universum Gaeth zakłada, że Wszechświat i ludzka głupota są nieskończone[1] można podzielić na pomniejsze konteksty, zwane Światami, mogące wchodzić w interakcje, przenikać się bądź zawierać się w sobie nawzajem. Mogą to być zestawy wspomnień, pewne czasy, historie, opowieści, miejsca czy pojedyncze obiekty - fikcyjne i nie. Teoria wyróżnia również Bramy - obiekty pozwalające przekraczać granice między Światami oraz Klucze, narzędzia konieczne do otwierania Bram. Nazewnictwo to jest względne dla każdego przypadku, gdyż chociażby to, co w jednym przypadku stanowi Bramę, w innym kontekście może być Bramą bądź Kluczem[2].

Instalacja Universum Gaeth na MCSER.IO2, ukończona 31 stycznia 2022 r., stoi sobie w Netherze. Można się do niej dostać poprzez portal w Piwnicy Rusi. Podzielona jest na wstęp oraz sześć rozdziałów z własnymi salami.

Wstęp

Wstęp do Universum Gaeth stanowi portal oraz ścieżka prowadząca przez następne rozdziały. Znajduje się tu krótki Poemat Światów.

Wstęp do UG
Wstęp do UG

Rozdział I - Sala Bram

Właściwa część rozprawy filozoficznej Universum Gaeth rozpoczyna się przedstawieniem idei i wprowadzeniem pojęcia Bramy w kontekście subiektywizmu i obiektywizmu. Bramę rozumiemy tutaj jako łącznik między kontekstami, zarówno jednej jednostki, jak i ogólniejszymi. Pierwszy rozdział znajduje się w Sali Bram, składającej się z licznych portali zbudowanych z bloku end gateway[3], stanowiącego również portale między poszczególnymi rozdziałami. Sala ta ma kształt wrzeciona ustawionego w pozycji pionowej.

Rozdział II - Sala Światów

Drugi rozdział UG wprowadza pojęcie Świata - obiektu będącego pojedynczym kontekstem, wchodzącym w przenikające się i hierarchiczne relacje z innymi. Opisuje także proces twórczy i degenerację Światów. Ta część znajduje się w Sali Światów, przedstawionej jako zbiór odmiennych biomów.

Rozdział III - Sala Kluczy

Rozdział Trzeci opisuje Klucze i ich funkcję jako dopełnienie Bramy na drodze do danego Świata. Omawia również istotność doboru właściwego Klucza. Sala ta jest niewielka i zawiera liczne, zróżnicowane miedziane Klucze, a także pękniętą Bramę.

Rozdział IV - Sala Mcserio2

Ten rozdział jest nawiązaniem do rozdziału II, podając konkretny przykład pewnego kontekstu - Świat Mcserio2, wraz z Bramami i Kluczami umożliwiającymi do niego dostęp. Znajduje się tu portal do niewielkiego pomieszczenia przy makiecie Mcserio2 w Archiwum, gdzie znajduje się tekst rozdziału.

Rozdział V - Sala Jednej Bramy

Ta część jest kontynuacją rozdziału I, podając jako przykład kilka Bram, w tym tę zawartą wewnątrz umysłu istoty świadomej. Środkowy punkt sali stanowi ogromna obsydianowa brama zwieńczona gwiazdą.

Rozdział VI - Sala Przykładów

Ostatni z rozdziałów nawiązuje do III, podając przykłady licznych Kluczy, pozwalających otwierać Bramy, a także rozważających ich cechy, jak formę, liczbę użyć czy uniwersalność. Sala zawiera drobne makiety Kluczy ze świata Minecrafta oraz świata rzeczywistego - zasoby, mapę, czas, pieniądze czy transport. Zakończenie stanowi podsumowanie całego tekstu oraz krótki tekst liryczny Święte Miasto.

Ciekawostki

  • Universum Gaeth na MCSER.IO2 powstała dzięki grantowi z Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Honorowy patronat nad projektem objęło Wrocławskie Towarzystwo Przyjaciół Titanica.
  • Sala Bram jest połączona z Instytutem Universum Gaeth MCCE.

Przypisy

  1. tak jak imprezy w piekle 2.0
  2. Podział Wszechświata na Światy czyni każdy obiekt Światem, pozostałe role są podrzędne
  3. Federacja Maćka często stosuje ten typ portalu
Geografia MCSER.IO2
Kontynenty
Terytoria i krainy
Federacja Maćka
Federacja Patryka
Unia Rzeszy
Terytoria neutralne
Inne ziemie