Konstytucja MCSER.IO2/Tekst/Konstytucja z 2 lipca 2019
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
KONSTYTUCJA STANÓW ZJEDNOCZONYCH MAKSERIO
Preambuła
Ufając w wielkości Stanom Zjednoczonym Mcser.io, z nadzieją na pokój i dobrobyt wprowadzamy aktem podstawowym, zwanym dalej Konstytucją, co następuje:
Rozdział I - Definicja i status prawny stanu
- Podział Overworldu: Niniejszym dzieli się świat pomiędzy pięciu gubernatorów.
- Prawo stanu: Każdy gubernator ma prawo do posiadania własnego stanu lub stanów.
- Definicja stanu: Jako stan rozumie się zajęte terytorium lądowe, oznaczone tabliczkami lub bannerami i oświetlone (przynajmniej częściowo), zatwierdzone jako własność jednego z gubernatorów przez Radę Najwyższą składającą się ze wszystkich gubernatorów.
- Wymagania dot. stanu: Stan musi posiadać własną nazwę i flagę, gubernator tytułuje się królem/władcą/carem/ugabuga stanu i jest jedyną osobą mającą prawo do zarządzania swoim terytorium. Jeśli na terenie stanu występują struktury, np. wioski czy wieże pillagerów, prawo do ich eksploatowania ma tylko właściciel terytorium. Nie dotyczy to struktur takich jak Twierdza czy innych ustalonych jako wspólne przez Radę. (struktury w stanach są prawdopodobnie i tak przetrzebione, ciekawe przez kogo).
- Podział stanów: Stany gubernatorzy mogą dzielić na mniejsze jednostki administracyjne wedle uznania.
Rozdział II - Status terytoriów niewymienionych w rozdziale I
- Stanami są również terytoria zamorskie danych gubernatorów (kolonializm pełną gebą). Powinno się posiadać mapę, kordy i szlaki do takich terytoriów.
- Morze, kanały (poza wyjątkami znajdującymi się na zatwierdzonym terytorium gubernatora) są neutralne.
- Wszystko poniżej wysokości y=25 jest wspólne, neutralne i nie podlega stanom, jednakże na kopanie i stawianie budynków nie trzeba mieć zgody Rady. Podziemia mogą być stanem, jeśli Rada w konkretnym przypadku uznała inaczej.
- Nether nie podlega prawu stanowemu i jest neutralny.
- Sprawa Kresu jako stanów będzie uzgadniana w osobnej Konstytucji Kresu.
- Na budynki w strefie neutralnej musi się zgodzić Rada, najlepiej na messengerze.
Rozdział III - Granice stanów
- Deklaracja otwartych granic: Granice są otwarte i każdy może podróżować przez stany jak chce, chyba że Rada uznała inaczej.
- Spory graniczne: Konflikty graniczne powinno się rozwiązywać w sposób pokojowy, jeśli jest problem z ustaleniem granic, pomóc może Rada Najwyższa.
Rozdział IV - Prawo sądowe
- Wprowadza się wieczny pokój. Czuwa nad nim Rada Najwyższa, mająca swoją siedzibę w Centrum i składająca się przynajmniej z dwóch gubernatorów. Uwaga: jeśli jesteś winny np. bezprawnego zbanowania kogoś, albo ogólnie o ciebie toczy się sprawa, to nie jesteś w tej sprawie członkiem rady i nie masz nic do gadania.
- Karę za złamanie któregokolwiek z artykułów Konstytucji wymierza Rada, z zastrzeżeniem że ma ona prawo do odstąpienia w konkretnym wypadku od jakiegoś przepisu.
- Używanie konsoli powinno, heh, mimo wszystko być ograniczone.
- Banowanie (poza uzasadnionymi przypadkami jak na przykład Skurwol z lasu) jest zabronione.
- Kickowanie dozwolone tylko wtedy, gdy ktoś jest afk, a ty chcesz dzień.
- Nikt nie ma prawa do praw operatora.
- Używanie komend /summon, /setblock itd. jest zabronione.
- Nie uprzykrzamy sobie życia, przynajmniej w grze bądźmy dobrzy.
- Kradzież czy jakiekolwiek działanie na szkodę innego gubernatora jest zabronione.
- Handel nie jest ograniczony.
- Kwestia dodawania modów, paczek zasobów czy paczek danych do serwera oraz bezpośrednie grzebanie w plikach serwera wymaga pozwolenia wszystkich członków rady (chyba że grasz na singlu).
Rozdział V - Centrum
- Centrum definiujemy jako główny kanał Wschód-Zachód, most i teren wokół spawnu.
- Siedziba rady może być na tym cyplu co Maciek chciałeś latarnię postawić. Siedziba może być nawet w środku latarni, wszystko jedno.